Outdoor marketing kan ramme på mange områder

Outdoor marketing kan ramme på mange områder

Man skal slet ikke afskrive det at reklamere udenfor i selve bylivet og den fysiske virkelighed, selvom mange er gået over til at satse på annoncer på nettet, email-marketing, adwords med videre.

Bare fordi en masse mennesker løber efter den slags som hovedløse høns uden den store strategi, fordi de har hørt, at den næste store marketings-front ligger her, så ender man bare med en masse uopdyrket land.

Så foruden at man kan stå tilbage med en masse ledige reklamepladser, så handler det også om, at man sørger at ramme de steder, hvor ens kunder er.

For det er jo meget fint, at man vælger at omlægge til en SoMe-strategi, fordi man kan se, at mange andre firmaer gør den slags, men hvis det ikke er dér, hvor ens kunder er, eller hvor flertallet er, så ender man bare med en masse spildte annonce-kroner, der ikke giver det forventelige resultat.

Outdoor marketing kan benyttes på mange områder fra den slags, du kender, med at have store banner-annoncer hængende på facader af huse, måske har du fået sponsoreret et køretøj til at køre med reklamer på din bil, eller du har en messestand med nogle opsatte reklameskilte.

Det er så svært at lokke kunder over til, at de skal kigge efter en, specielt i vores moderne tidsalder hvor folks opmærksomhed er meget flygtig, og de skal forholde sig til en masse ting på samme tid.

Derfor er man nødt til at lægge en strategi, hvor man måske så forsøger at drage dem over fra outdoor marketing til den online del og så måske forsøger at lære dem, at det er her, de kan få fleste fordele og lære mere om ens brand at kende med varer, servicer med videre.

Bare fordi at noget lader til at være blevet gammeldags, så er det ikke ensbetydende med, at det er ubrugeligt.

Lær meget mere om outdoor marketing her: https://citrusmedia.dk/